ОБМОТКИ КЕРМА VELO

Якщо в гірських та гібридних велосипедах з прямим кермом у якості ручок використовуються спеціальні гріпси, то в шосейних роверах кермо зігнуте у формі баранячих ріг, тож застосування гріпсів неможливе. Варіантів тримання шосейного керма аж три (нижній хват, за ручки та верхній хват), і тримати кермо у всіх зонах має бути зручно. Отже, для шосейних керм застосовуються спеціальні обмотки. Колись використовувались смужки з натуральної перфорованої шкіри та навіть текстильні. тепер же для виготовлення обмоток керма найбільш зручними є спінені синтетичні матеріали. Зазвичай обмотки мають клейку основу з внутрішнього боку.

Бренд VELO представляє на українському ринку асортимент якісних і сучасних обмоток керма. У якості основного матеріалу використовується легкий спінений етиленвінілацетат EVA. Для підвищення комфорту та додаткового поглинання вібрацій у різних моделях застосовуються вставки з коркової деревини, гелю чи силікону. Є коркова модель з дуже приємною на дотик текстурованою поверхнею “під замшу”. Розміри стрічок 30х1900мм, що більш ніж достатньо для обмотки керма будь-якої ширини. У комплекті йдуть заглушки керма на фінішна стрічка. Всі моделі обмоток VELO чорного кольору. Строгий та універсальний стиль, стійкий до видимого забруднення колір.

ОБМОТУВАННЯ КЕРМА САМОСТІЙНО, ЛАЙФХАКИ

Дуже важливо правильно намотати обмотки на кермо. Інакше у процесі експлуатації вони можуть зміститись та стати непридатними для використання. Якщо вам потрібно замінити троси, або трохи змістити положення гальмівних ручок, то це зручно зробити разом з заміною обмоток керма. Можна, звичайно, звернутися до професійного веломеханіка, але намотати обмотки можливо і самому, в домашніх умовах. Дотримуйтесь основних правил, і у вас все вийде.

Встановіть велосипед у надійне положення, найкраще - на тренувальний станок. Знявши стару обмотку, переконайтеся, що ваше кермо чисте від її залишків. Переконайтесь також, що всі кабелі проходять плавно та міцно закріплені. Кабелі до керма можна примотати армованою стрічкою, або й простою ізолювальною. Крайнє місце кріплення кабелів має бути приблизно там, де й закінчиться наша майбутня обмотка. Підійміть, тобто відгорніть догори гумові кожухи гальмівних ручок чи дуалів, щоб вони не заважали, адже обмотка керма має пройти під ними.



Обмотування виконується знизу догори. Це робиться, щоб витки обмотки не заломлювались при зміні хвату. Хоча в професійному пелотоні ще зовсім нещодавно їздив дуже відомий гонщик, чиї персональні вподобання були протилежними загальному правилу. На велосипедах Альберто Контадора всі обмотки йшли згори донизу. Але це виключення з правила, спитайте у будь-якого веломеханіка, і він подивиться на вас, як на божевільного. Мовляв, а що, може бути навпаки? Знизу догори, і крапка.



Напрямок намотування витків має бути таким, щоб при використанні обмотки навантаження на неї затягувало витки, а не ослабляло їх. Уявіть собі, коли ми тримаємо кермо в нижньому хваті, то начебто викручуємо обмотки назовні. Отже, з точки зору райдера - права обмотка намотується за годинниковою стрілкою, ліва - проти годинникової стрілки.

Коли ми починаємо намотування, потрібно виконати один повний виток з невеликим напуском, сантиметр-півтора буде досить. Це робиться для того, що потім ці напуски загорнути всередину трубки керма і закріпити заглушками, що йдуть у комплекті з обмоткою. Далі обмотування виконується досить туго, з постійним та рівномірним натяжінням, але розраховуйте свої зусилля так, щоб не розтягнути чи не розірвати стрічку. Кожен наступний виток має перекривати попередній приблизно на третину ширини стрічки. Слідкуйте за тим, щоб клейка смужка (якщо вона нанесена тільки на центральну частину стрічки) лягала не на попередній виток обмотки, а безпосередньо на трубу керма. Коли проходимо згин керма, виконуємо перекривання витків відповідно більшим у внутрішній частині згину, і меншим - у зовнішній. 

Якщо ваша обмотка не має клейкого шару, то у зоні нижнього хвату керма під обмотку можна попередньо намотати ізострічку клейким шаром назовні. Це може бути актуально для перегонів, де не виключені падіння, тож, у разі пошкодження обмотки об асфальт, вона не розмотається зовсім, і гонщик зможе доїхати до фінішу більш-менш комфортно.

І ось ми з вами дійшли до каменю спотикання, а саме до гальмівних ручок чи дуалів. В цьому місці, щоб не було прогалин у витках, часто застосовуються спеціальні вставки, які йдуть у комплекті окремо, або це можуть бути відрізані частини самої стрічки обмотки. Ці вставки закривають хомути кріплення гальмівних ручок чи дуалів. Обмотка виконується впритул до хомута, тоді переходить за нього і продовжується до кінця в зоні верхнього хвату. Уважно слідкуйте за тим, щоб не обмотати спеціальні пази чи отвори, які утримують кожух ручки в його нормальному положенні. Коли ви загорнете назад гумові кожухи ручок, прогалин в обмотці має бути не видно зовсім. 

Але більшість професійних веломеханіків не використовують додаткових вставок, а обмотують ручки “вісімкою”. При намотуванні за цим методом після проходження ручки відбувається зміна напрямку обмотки, і це дає свої переваги, особливо для спеціалістів горосходження. Верхній хват використовується під час важких підйомів у гору, і більшість гонщиків при цьому мимоволі викручують обмотку керма на себе. З методом “вісімки” такі навантаження збігаються з напрямком обмотки, і вона не послаблюватиметься, а навпаки, затягуватиметься.

Щоб завершити обмотку (як правило, 8-10см до виносу керма), вам потрібно спочатку відрізати решту стрічки під кутом, з яким виконані останні витки обмотки. Таким чином останній виток красиво загорнеться і утворить край обмотки з прямим кутом. Обмотка фіксується за допомогою двох-трьох витків ізострічки або фінішної стрічки, що йде у комплекті. Перший виток дуже щільно, другий не так щільно, і третій майже без натяжіння, стрічка має закінчитись у нижній частині труби керма. По-перше, так красивіше, та й стрічка згодом не розмотається. Проте, деякі види клейких стрічок мають неприємну здатність все ж розмотуватись з часом. Щоб запобігти цьому, просто розжарте на запальничці, скажімо, стару спицю та пару раз приплавте стрічку на її кінці.



І ще пару підказок. Якщо традиційний початок обмотки, коли заглушка керма тримає її, виглядає для вас не надто естетично, ви можете почати обмотування, не даючи напуск під заглушку, а просто відрізавши стрічку під необхідним кутом. На так званих грейвел-байках, які використовуються для перегонів бруківкою та гравійними дорогами, для додаткової амортизації та комфорту часто роблять двошарову обмотку керма. У такому випадку рекомендується зрізати пару сантиметрів першого шару обмотки з початку та з кінця, а другий шар виконати так само як і перший.

Отже, встановлюємо заглушки, загортаємо назад гумові кожухи гальмівних ручок. Вуаля! Тепер ви вмієте самостійно виконати обмотку керма вашого шосейного велосипеда. А ще й знаєте, де її придбати. І друзям розкажіть. ;)

Зворотній зв`язок