Тест-огляд революційної системи Procore від компанії Schwalbe.

Procore — найбільша подія, яка траплялася з колесами з моменту винайдення безкамерної технології. В принципі, не дивує, чому ця система коштує так дорого — час, ресурси та сили, витрачені на розробку та доведення до бездоганності. В цьому огляді спробуємо оцінити, чи справді Procore робить те, що від неї вимагають, а що ще більш важливо — визначити портрет потенційного користувача.

Технологія Schwalbe розроблена за участю виробника коліс Syntace. Система Procore — це сендвіч із двох повітряних камер, який встановлюється на звичайні клінчерні ободи.

Procore сумісна з будь-якою безкамерною покришкою (діаметром 26, 27,5 та 29 дюймів) та з будь-яким ободом з внутрішньою шириною не менш ніж 23 мм. Вам знадобляться покришки розміром 2,25" та більше, а висота профілю обода не повинна перевищувати 20 мм. Система додасть 420 грамів до ваги безкамерного колеса. Коштує близько $400.

На малюнку зображено дві камери. Внутрішню треба накачати до високого тиску (близько 85 psi, або 5,78 atm), а зовнішню — близько 15 psi, або 1 atm.

Що воно взагалі робить?

Procore створена, щоб надати райдеру перевагу гарного зчеплення з поверхнею на низькому тиску і водночас вирішити проблему розгерметизації. В мотоциклах теж іноді використовується щось подібне. В теорії все прекрасно працює.

Переваги даної технології:

1. менший ризик зірвати покришку з обода: внутрішня камера надійно притискає покришку до клінчера;
2. менший ризик пошкодити обід;
3. менший ризик пошкодити внутрішній корд покришки після жорсткого контакту з ободом.

На яку аудиторію розрахована Procore?



Думаємо, що питання не для якого типу велосипеду призначена ця система, а для якого райдера. Procore намагається вбити трьох зайців одним пострілом, тож теоретично виграє кожен. Але оскільки система додає 420 грамів ваги до вже існуючої безкамерної технології, відразу відсіються фанати, які дбають про вагу велосипеда. Це переважно райдери крос-кантрі, які катають на вузьких покришках. Система більше підходить для фанів ендуро/трейлового катання та гонщиків даунхілу. Райдери ендуро, які катають по жорстким поверхням вниз та вгору на полегшених велосипедах, відчують реальну перевагу. Ті, хто катають даунхіл та фрірайд не можуть дозволити собі зійти з дистанції через прокол або, що ще гірше, через розбортування покришки на ходу.

Якщо ви ще не зрозуміли, як це працює, подивіться відео, яке Schwalbe зняли в якості інструкції.

Ми встановили Procore на Trek Remedy з покришками Hans Dampf 2,25 (які нам здалися занадто вузькими) та колесами Shimano XTR Trail.

Процес монтажу доволі простий. Озброївшись лише інструкцією з коробки, ми без проблем все зробили з першого разу.
Внутрішній каркас яскраво-блакитного кольору нагадує шосейну покришку.


Всередині цієї небесної блакиті знаходиться камера, майже як в однотрубках.

Срібляста риска відмічає місце монтажу. Треба вставити Procore в затискач.



Вуаля! Внутрішню камеру встановлено.

Hans Dampf 2,25 виявився занадто вузький. Ширша покришка працюватиме краще.


А це не звичайний клапан. Через нього можна накачати повітря як всередину внутрішнього шару, так і всередину зовнішнього.



Для наочного порівняння ми покатались на Trek Remedy по трейлу, та й накатали трохи по добре знайомій петлі з камінням та сипучими ґрунтами. Повернувшись до парковки, ми перевзули велосипед у Procore і повернулись до тестового маршруту.

З двома камерами, тиск всередині яких склав відповідно 85(5,78 atm) та 15 psi(1 atm), велосипед перетворився на всюдихід. Низький тиск в основній камері дозволив протектору гнучко підлаштовуватись під профіль поверхні, поїздка стала комфортнішою, а зчеплення — безпрецедентним.

Раптом, ми побачили цікаву перешкоду в канаві і стали врізатися в неї під прямим кутом, намагаючись проколоти покришку, але жодного проколу так і не відбулося. Жорстка внутрішня камера захищала стінки ободу від ударів. Оцінка — круто!

Ми використовували Procore з покришкою шириною 2,25", але ми швидко зрозуміли, що це занадто вузько. Так, їх можна нормально змонтувати, зчеплення буде чудове, але через невеликий об'єм повітря в основній камері, їхати з гори по секції з корінням скажімо, було жорсткувато. Також ми помітили, що внутрішня камера все ж-таки просідає повністю від потужного удару, коли виїжджаєш на розбиту асфальтовану секцію, або на швидкісний ґрунтобан. Це спричиняло дивне явище поведінки велосипеду: він без команди зміщувався з траєкторії.

Це дало нам змогу спробувати в польових умовах розбортувати колесо і перевірити чи зручно це робити. Зручно! На додаток, ми ще спробували витягнути внутрішню камеру. І ось це вже нам не дуже сподобалося: герметик був повсюди, тож, щоб демонтувати її, нам довелось використати бортувальні лопатки. Та й взагалі, цей процес неприємний та складний у порівнянні з копирсанням зі стандартною безкамеркою, тож будемо сподіватись, що такі операції не доведеться робити часто.


З широкими покришками катання стало цікавішим. Ми змогли краще відчути переваги Procore і вже не сумнівалися в її користі.

Як ми тільки не намагалися проколоти колесо та зірвати покришку з обода, приземлюючись боком! Нічого не вийшло. Внутрішня камера розпирає стінки покришки в клінчері з такою силою, якої не досягти ніякою іншою безкамерною технологією.

Важко втриматись від порівняння системи Procore з новою модою на велосипеди 27,5+. "Плюсові" 650В велосипеди вимагають широких вилок, втулок, ободів, ширшого заднього «трикутника» і хоча мета та ж сама, Procore можна встановити на звичайний велосипед без суттєвих модифікацій і ця система від Schwalbe надасть вам рівень зчеплення з поверхнею 650В коліс без необхідності в широченних трьох дюймових покришок.

Загалом, враження тільки позитивні. Вражає, як Schwalbe взагалі змогла змусити цю систему працювати. Тішить, ще й той факт, що для її використання не потрібні спеціальні ободи та покришки, тож будь-який райдер знайде для себе сферу використання, будуть це сипучі піски, чи каміння, на якому весь час ловиш порізи та проколи на звичайних покришках.

Source.

Зворотній зв`язок