Спиці Pillar — це надійна опора для вашого велосипеда!

Спиці відрізняються за формою, розміром, довжиною та калібром. За формою спиці бувають прямі та J-подібні. Спиця буває суцільної товщини, ботована та аеродинамічна (пласка, еліпсоїдного розрізу, тощо). Калібр спиці — це, фактично, товщина. Чим число нижче, тим товщою є спиця: 15 G — легка і тонка, 13 G — товста і міцна. Товщина підбирається виходячи зі своїх вподобань, стилю катання та умов експлуатації велосипеда. Цей пункт треба визначити заздалегідь. Якщо не впевнені, зверніться до веломеханіка, він підкаже, які шприхи краще встановити.

Для визначення довжини спиць існують спеціальні калькулятори. Деякі вимагають вказувати параметри втулки та ободів вручну: ширину втулки, висоту та ширину фланця, кількість отворів, висоту профіля обода та його діаметр. Деякі калькулятори мають вбудовану базу даних: пошук дозволяє швидко знайти заздалегідь вказані параметри обраних компонентів, щоб ви не копирсалися зі штангенциркулем. Але краще довірити цю роботу механіку.

Калькулятори з базою даних: одиндва.


Пам'ятайте, що переднє колесо матиме симетричну "парасольку", а заднє — асиметричну. Довжина спиць на лівій та правій стороні на передньому колесі буде однакова. На задньому колесі довжина спиць буде відрізнятись, бо чималий простір займає барабан з касетою. На правій стороні спиці будуть коротшими, ніж на лівій.

Перевіряйте діаметр отворів фланця втулки. Дуже товсті спиці (12 G) можуть просто не пролізти крізь отвір. Щоб не помилитися, запам'ятайте наступні дані:

13 G: діаметр отвору 2,6 мм. Спиця Pillar 13 G матиме діаметр 2,5 мм.
14 G: діаметр отвору 2,3 мм. Спиця Pillar 14 G матиме діаметр 2,2 мм.
15 G: діаметр отвору 2,0 мм. Спиця Pillar 15 G матиме діаметр від 2,0 до 1,8 мм в залежності від моделі.

Butted (ботовані шприхи).



Батована спиця — це спиця змінної товщини. Середня секція в неї має меншу товщину, ніж кінці. Завдяки цьому вона менше важить та служить довше звичайної спиці, товщина якої єдина на всій довжині.

Логіка підказує, що спиця, в тілі якої більше матеріалу, повинна бути довговічнішою, але фізика процесу більш складна, ніж уявлення про неї. Звичайна спиця міцніша батованої на розрив при статичному випробуванні, але частіше лопається через швидке накопичення втоми, причому робить це кожен раз в одному й тому ж місці.

Чому так відбувається?


Дивіться, заспицьоване колесо — це перенатягнута структура, конструктивні елементи якої циклічно стискаються та розтягуються під час руху. На колесо в русі діє складний комплекс сил з поздовжніми та поперечними векторами, а також торсіонне навантаження. Коли колесо обертається, спиці, що знаходяться зверху, натягуються, немов струни гітари. Ті спиці, що знаходяться знизу, навпаки, послаблюються. Таким чином, вага системи велосипед-вершник опирається не на нижні, а на верхні спиці.

Перенатягнення спиць дозволяє колесу тримати правильну форму і опиратись ударам долі. Обід витримує сумарне натяжіння спиць до 500 кг, але є певна межа, якої переступати не слід. Потужний удар може вивести систему з рівноваги: коли спиці на протилежній стороні вже не можуть компенсувати надлишок кінетичної енергії, колесо деформується отримуючи так звану "вісімку", або "яйце".



Під час руху спиця вигинається та випрямляється по всій довжині від голівки до протилежного кінця. Від постійного знакозмінного характеру навантажень в спицях накопичується втома. Удари посилюють її. Також, з часом спиці витягуються і від вібрацій розкручуються ніпелі. Сума цих факторів послаблює натяжіння, збільшуючи амплітуду коливань, що тільки погіршує всю картину. Втома наближає момент, коли спиця вже не може еластично витягнутись і повернутись на вихідну позицію. Коли спиця ослабла, момент розриву наступає швидко й непередбачувано.

І ось тут ми підходимо до важливого зауваження: J-подібний вигин біля голівки — це найслабкіше місце. Саме в ньому концентрується навантаження від дії всіх сил і саме в цьому місці спиці лопаються в понад 90% випадків.

Саме на усунення такого явища працює батування. Потоншення певної секції спиці зменшує концентрацію навантажень з вузенького вигина біля голівки, перерозподіляючи її на всю довжину запрограмованої зони. Немов жердина стрибуна у висоту, вона працює в трьох площинах на рівномірний розподіл дії поздовжних, поперечних та торсіонних сил. Торсіонне навантаження грає серйозну участь, якщо мова йде про заднє колесо або колесо під дискове гальмо.

В результаті маємо полегшену спицю, яка працює набагато довше звичайної. Батинг буває одинарний (одна ступінь: A-B), подвійний (A-B-A), потрійний (A-B-C-A) та чотирикратний (A-B-C-D-A), де A символізує найтовщу секцію.

Pillar виробляє батовані спиці у обох версіях: як традиційні, так і з зональним батингом PSR. Кількість батованих секцій в залежності від моделі доходить до чотирьох.

Моделі: PSB (одинарний батинг), PDB (подвійний батинг), PTB (потрійний батинг), PBA (батована аеродинамічна).

Технологія PSR.


Назва технології PSR розшифровується як "Pillar Spoke Reinforcement" ("Посилення Спиці Pillar"). PSR — це особливий зональний батинг, завдяки якому знижується ризик розриву спиці. 0,2 мм-стовщення J-подібного вигину робить спицю до чотирьох разів міцнішою в цьому місці у порівнянні зі звичайними спицями.

А загалом, спиця PSR на 20% міцніша спиці одинарної товщини. PSR виготовляється в трьох калібрах 13/14/15 G будь-якої довжини з кроком 2 мм в діапазоні від 160 до 310 мм. Що стосується батингу, то PSR пропонується в одинарному варіанті та у варіантах з потрійним та чотирикратним батингом.

Лінія моделей Pillar PSR має також полегшену аеродинамічну серію.

Моделі: PSR (звичайна з зональним батингом), PSR TB (потрійний батинг), PSR QB (чотирикратний батинг), PSR Aero (аеродинамічна), PSR X-Tra (надтонка).

Спиці Pillar виготовлені з високоякісної нержавіючої сталі Sandvik T302 з високим вмістом хрому (18,5%) та нікелю (8%), яка має дуже добреу антикорозійну стійкість та чудові механічні характеристики. Цей сплав було розроблено спеціально для виготовлення пружин і він ідеально підходить для виготовлення якісних спиць.

На останок зазначимо, що надійне колесо є заслугою якісних спиць лише на 20%. Інші 80% лежать на плечах веломеханіка. Збираючи колесо, механік має враховувати вашу комплекцію та вагу, стиль та умови катання, тому й компоненти мають підбиратись відповідно ваших унікальних потреб. Сподіваємось, що ця стаття проллє світло на деякі речі, що можуть прозвучати в майстерні. Якщо вам наполегливо радять витратитись на батовані спиці (а ви хочете зекономити), це не тому, що механік хоче продати залишок свого інвентаря. Він хоче допомогти вам зробити правильний вибір.



Ну а якщо ви бажаєте навчитись збирати колеса власноруч, радимо озброїтись чудовою книгою Джобста Брандта "The Bicycle Wheel".

В перекладі на українську мову Pillar означає "опора". Якщо все зроблено добре, колесо буде опиратись саме на останні 20% і саме тоді якісні компоненти забезпечать довгу та безпроблемну експлуатацію ваших колес.

Зворотній зв`язок