А ви вже розібралися, що таке out mold та in mold? Якщо ні, ця стаття саме для вас!

Припустимо, що ви шукаєте велосипедний шолом. Цікавлячись темою, ви заходите в інтернет-магазин і бачите в описі примітку, що він виготовлений за технологією in mold або out mold. Назви можуть трохи відрізнятись і деякі компанії навіть мають авторське право на певні словосполучення, але суть від цього не змінюється. Що ці назви означають? Давайте ж розберемось.


В шоломі є два шари: зовнішній та внутрішній. Внутрішній шар виготовляється з пінополістиролу, більш відомого як "пінопласт". Це шар, який захищає голову при ударі, поглинаючи кінетичну енергію. Зовнішній шар несе декоративну функцію та в залежності від методу з'єднання з каркасом може як посилювати його структуру, так і просто бути прикрасою.


Словосполучення "in mold" та "out mold" називають дві різні технології. Шоломи, які створені за методом out mold — це два окремих шари, склеєні (власне, out mold) або з'єднані міцною двосторонньою клейкою стрічкою (taped on).

Принцип in mold ґрунтується на сплавленні зовнішнього пластикового шару зі структурним шаром пінополістиролу в єдиній матриці під гарячим паром. Зовнішній шар може складатись з двох, а іноді з трьох частин — такі шоломи називаються "подвійний in mold".

Що таке out mold?


В металеву матрицю насипаються пінопластові бусини. Матриця закривається, всередину подається гарячий пар і під тиском каркас шолому набуває своєї форми. На іншій конвеєрній лінії станок в ідентичну матрицю укладає тонкий поліетиленовий аркуш, який формується у такий самий спосіб. Два шари з'єднуються за допомогою клею або двосторонньої клейкої стрічки і в результаті виходить шолом з порожнечами, тобто зовнішній шар несе суто декоративну функцію, ніяк не впливаючи на посилення пінопластового каркасу.


Якщо ви візьметесь за край або за грань вентиляційного отвору, гранка матеріалу легко відокремиться від основи. В Європі цей сегмент поступово зникає з полиць магазинів через те, що технологія in mold стає більш доступна за ціною, але в нашій країні ці шоломи ще довго будуть користуватися попитом.

Що таке in mold?


В єдину матрицю укладається пластиковий аркуш. В моделях середнього цінового діапазону це може бути поліетилен (PE) — матеріал для пакетів або одноразового посуду, а в дорогих — пластик ABS (акронім з невимовною розшифровкою "акрилонітрилбутадієнстирол"), з якого виробляють зовнішні панелі для автомобілів (молдинги, дефлектори, накладки, тощо). В елітних моделях між зовнішнім та внутрішнім шаром можуть викладати навіть армуючі шари з кевлару або металевої сітки, які суттєво посилюють структурну цілісність, не даючи шолому розтрощитися на окремі частини при потужному ударі. Слідом в матрицю засипають пінопластові бусини, матриця закривається і від дії гарячого пару під тиском весь цей сендвіч сплавлюється воєдино, створюючи нерозривну структуру без зон порожнечі між шарами.


По при все, ця конструкція міцніша за out mold. Посилений у такий спосіб каркас має меншу схильність до розтрощення і краще захищає голову велосипедиста. Технологія in mold дозволяє зробити добре вентильовану конструкцію з ліпшою аеродинамікою. Шар пластику по периметру нижньої частини шолома подовжує строк експлуатації.

Як переконатись, що шолом безпечний?


Шоломи OnRide сертифіковані за стандартами безпеки для велосипедистів EN1078 та CPSC: 16CFR1203 (1995).

 

 

Як правильно підібрати під себе шолом?


Доволі складно вибрати шолом по фотографіям в інтернеті. Шолом може просто не підійти по формі, навіть якщо він по-справжньому якісний та круто виглядає, шукайте "свій" — вибрати завжди є з чого. При виборі шолому радимо відвідати веломагазин, щоб визначити, чи підходить конкретна модель особисто для вас. Шолом має сидіти на голові, як влитий. Коли він відповідає формі вашої голови, ви не маєте відчувати його присутності взагалі. Він має бути як зручний одяг.

Важливо: ніде нічого не повинно стискати, терти, вільно він також не має бовтатись. Зафіксуйте баклю на потилиці, застібніть лямки. Потрусіть головою. Шолом не повинен з'їжджати набік, провертатися в боки, насуватись на лоб чи на потилицю.


Шоломи відрізняються за призначенням. Крос Кантрійні шоломи легкі, добре вентилюються, завжди мають козирок, який за бажанням можна відстібнути. Моделі середнього рівня та вище мають внутрішню сіточку від комах. Шоломи для ендуро міцніші, більш важкі, в них менше вентиляційних отворів, потилична частина збільшеного розміру та захищає при ударах задню частину голови. Моделі для шосейників мають багато вентиляційних отворів та низьку вагу, а ось козирок в них відсутній, адже закриває огляд в низькій посадці.


Подушечки на кожній моделі шоломів OnRide можна відстібнути і відіпрати.

Зворотній зв`язок